10 توصیه برای کاهش وزن
ساعت ۱:٠٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/۳/٥  

 

1- دویدن یا قدم زدن سریع در آب، نوعی فعالیت کششی عضلانی است که میتواند باعث سوختن ۱۷ کالری در دقیقه     شود. آب ۱۲ تا ۱۵ بار مقاومتر از هواست و اینکار باعث از دست رفتن اضافه وزن خواهد شد.

2-  وقت تلف نکنید. تنبلی، کندی و یکنواختی باعث باختن مسابقه میشود. بعد از اینکه کمی خود را گرم کردید، با همه توان و هر چه سریعتر ورزش را شروع کنید.
دوچرخهسوارانی که با تمام قدرت و در نیم ساعت اول سریعتر پدال میزنند و در نیم ساعت دوم، آرامتر پدال میزنند، ۱۰ درصد بیشتر از آنهائی که پدال زدن را کندتر شروعمیکنند، کالری میسوزانند.
3- قبل از غذا خوردن، سالاد و سبزیجات بخورید. اینکار باعث کاهش حجم معده و کمتر غذا خوردن میشود. در اینصورت ۱۰ درصد کمتر در هر وعده کالری دریافت خواهید کرد.

4- در صورتیکه هنگام کار مجبورید، مدام بنشینید، میتوانید به مدت چند دقیقه از صندلی بلند شده و حرکت بشین و پاشو را انجام دهید. بهطور متوسط هر فرد با نشستن ۱۰۰ کالری و با بلند شدن ۱۴۰ کالری در ساعت میسوزاند.

5- با انجام ورزش منظم و یک رژیمغذائی سالم و متعادل و خوردن یک سیب قبل از شام میتوان در عرض ۳ ماه ۵ تا ۸ کیلوگرم وزن کم کرد.

6- دانشمندان معتقدند، خوردن صبحانه هر روز شانس چاقی و اضافه وزن و بیماری دیابت را ۲۵ تا ۵۰ درصد کم میکند.

7- بازی با کودکان و دویدن همراه آنها و انجام فعالیتهای جسمی میتواند باعث سوزاندن کالری در بدن شما شود. در هر ۲۰ دقیقه فعالیت، حدود ۱۲۰ کالری از دست خواهید داد.

8- مصرف بیشتر پروتئین و کربوهیدرات کم باعث میشود، عضلات بدن شما قویتر شده و از شل شدن آن جلوگیری شود. پروتئین در گوشت، ماهی، تخممرغ و لبنیات وجود دارد و بافت عضلانی شما را حفظ میکند.

9- افرادی که صبحها و مدت زمان بیشتری ورزش میکنند، دارای متابولیسم بالاتری هستند و کالری بیشتری میسوزانند.

10- خواب ناکافی باعث افزایش هورمون استرس در بدن میشود و افزایش هورمون استرس منجر به پرخوری و عادات بدغذائی میشود. خواب کم باعث عدم سوختن کربوهیدرات و چربی در بدنتان میشود .

 


کلمات کلیدی: