فعاليت بدنی ۳
ساعت ٤:٥۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/۳/۳  

چند نکته مهم:
آهسته بروید. قبل از هر بار فعالیت، یك دوره ۵ دقیقه ای را برای حركات آهسته در نظر بگیرید تا بدنتان گرم شود. در انتهای فعالیت نیز ۵ دقیقه قدمهای آهسته بردارید تا اصطلاحا عرقتان خشک شودد یابدنتان از حالت تحرك خارج گردد .
مراقب بدن خود باشید.
در ابتدای كار یك مقداری خشكی بدن طبیعی است . اما اگر به مفصل شما آسیب رسید یا عضله ای كشیدگی پیدا كرد فعالیت را برای چندین روز قطع كنید تا از آسیب جدی پرهیز شود  .

به وضعیت آب و هوا توجه کنید.
بسته به هوای منطقه لباس مناسب بپوشید. در هرگونه هوایی مقادیری آب قبل از فعالیت، در طی فعالیت و بعد از آن بنوشید.
به علائم هشدار دهنده توجه كنید.
در حالیكه فعالیت فیزیكی می تواند قلب شما را تقویت كند، بعضی از انواع فعالیتها ممكن است مسائل موجود قلبی را بدتر كند . این علائم شامل سرگیجه، عرق سرد، رنگ پریدگی، غش یا درد و فشار درست بعد از انجام یك فعالیت جسمانی است. اگر شما به هر كدام از این علائم برخوردید، با پزشك خود مشورت كنید .
 در هر حالتی سعی كنید برنامه خود را تنظیم كنید.
اگر زمانی بدلیل بیماری یاحالتی كه روی سلامتی تاثیر می گذارد مجبور به توقف فعالیتهای ورزشی شدید تلاش کنید تا به طریقی با آن كنار بیایید. اگر فكر می كنید نمی توانید خیلی تند فعالیت كنید یا اینكه وقت زیادی صرف میشود، اهداف كوچكتر و كوتاه مدت تری برای خود انتخاب كنید. اگر می بینید این كار برایتان كسالت آور است سعی كنید با یك دوست با هم تمرین کنید یا اینكه نوع فعالیت و تحرك خود را عوض كنید. در هر صورت فعالیت هر چه منظم تر و متعادل تر باشد ارزش بیشتری دارد. ممكن است دلایل زیادی برای عدم تحرك وجود داشته باشد اما با كمی فكر و برنامه ریزی می توان بر آن غلبه كرد مثلاً :
 من برای تحرك و ورزش وقت ندارم
 اگرچه تحرك بدنی وقت گیر است و زمان می برد اما شما می توانید با یك فعالیت متوسط
۳۰ دقیقه ای در بیشتر روزهای هفته خطر بیماری قلبی را كاهش دهید. می توان ۲ حركت را در هم ادغام كرد مثلاً در حالیكه تلویزیون نگاه می كنید دوچرخه ثابت را هم رکاب بزنید و وزنه های كوچك دستی بردارید یا اینكه فعالیتهای روزمره مثل شستن ماشین را نسبت به قبل تندتر انجام دهید كه به سلامتی قلبتان كمك کند.
 دوست ندارم ورزش كنم
 شما ممكن است خاطرات بدی از حركات کلاغ پر یا دویدن در دبیرستان داشته باشید. هرگاه صحبت از ورزش میشود خاطراتی مثل تعریق زیاد، محیطی نم کرده و بد بود و موارد مشابه را به یاد آورید. حالا ما می دانیم كه شما می توانید بدون احساس درد به اهداف خود برسید فعالیتهای كه شما تاكنون انجام می داده اید نظیر باغبانی یا پیاده روی، می تواند سلامتی شما را ارتقاء دهد . بنابراین فقط بیشتر فعالیتهای را انجام دهید كه دوست دارید .


کلمات کلیدی: