نکاتی در مورد رژیم غذایی و کاهش وزن
ساعت ۳:۳٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/٩/٢۱  
  • ورزش کردن به تنهایی کافی نسیت. در کنار آن باید از رژیم های سالم غذایی نیز استفاده کنید.

  • لیستی از تمام فوایدی که ورزش کردن می تواند برای شما با خود به همراه داشته باشد، تهیه کنید: راحت تر خوابیدن، احساس سلامتی و قدرت بیشتر کردن، جلوگیری از بروز اضطراب و افسردگی. سپس آنرا در محلی نصب کنید که هر روز صبح آنرا مشاهده کنید، این امر می تواند خود به عنوان انگیزه خوبی برای شما قلمداد شود و به این ترتیب هیچ وقت فراموش نمی کنید که چرا باید ورزش کنید.

  • هر روز صبحانه را به طور کامل میل کنید، افرادیکه صبحانه می خورند در طول روز کالری بیشتری نسبت به افرادیکه وعده غذایی صبح را حذف می کنند، مصرف می نمایند.

  • کالری خود را با خوردن نوشیدنی ها هدر ندهید. به جای آن از نوشیدنی های کم کالری یا بدون کالری استفاده کنید. در این میان آب بهترین انتخاب است.

  • برای خوردن هر وعده غذایی حداقل 20 دقیقه وقت بگذارید. این مدت درست همان مقدار زمانی است که مغز شما نیاز دارد تا احساس سیری کند.

  • در زمان تهیه غذاهای کم کالری و کم چربی می توانید تا جایی که مایلید از ادویه و چاشنی های مختلف استفاده کنید، با این کار هم طعم غذاها را بهتر میکنید و هم احساس رضایت بیشتری به شما دست می دهد.

  • میزان مصرف کافئین را به حداقل برسانید. کافئین زیاد می تواند فرایند سوزاندن چربی های ذخیره شده را کند تر کند.

  • روزانه 800 گرم آب بنوشید. این میزان آب با انجام فعالیت های شدید بدنی افزایش پیدا کرده و حداقل تا 1200 گرم در روز افزایش پیدا میکند.

  • مقدار آبی را که به طور روزانه باید مصرف کنید در داخل یک ظرف بریزید تا تکلیف خودتان را معین کرده باشید و بدانید که تا چه حد باید آب مصرف کنید.


کلمات کلیدی: