چگونه وزن خود را اضا فه کنیم ؟

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

آیا هرچه می خورید،باز لاغر باقی می مانید؟

فکر می کنید که همه چیزهای چاق کننده مثلچربیها و شیرینی زیاد، گالن گالن شیر، خامه و هر چه که فکر میکنید وزنتان را بالامیبرد میخورید اما هیچ اتفاق تازه ای برایتان رخ نمی دهد!؟ و هنوز هم مثل چوب هاکیباریک و لاغر هستید!؟ خب بهتر است که ناامید نباشید. اضافه شدن وزن شما اصلا غیرممکن نیست! اما به خاطر داشته باشید باید برای این کار هدفمند و با انگیزه باشید وفقط به اضافه شدن چربی بدنتان فکر نکنید بلکه به سلامتی خودتان نیز بیاندیشید. برایاین کار باید نکاتی را در مورد فیزیک بدنتان بدانید!

عوامل وراثتی شما
ژنتیک و وراثت نقش مهمی را در قالب و شکل
بدن شما ایفا می کند و این مساله هم کاملا" ارثی است. به این معنی که اگر والدینتانلاغر باشند بدن شما هم اصولا" به همین ترتیب قالبی مشابه آنها خواهد داشت و بایدبرای اینکه از این وضعیت خارج شوید تلاش زیادی بکنید!
مرحله بعدی شیوه
زندگی شما است که نقش مهمی در فرم بدنی شما خواهد داشت. اگر زندگیتان مرتب در تنش وجنب و جوش می گذرد هرگز نباید به طور مرتب از بلغور یا خوراکی های از این قبیلاستفاده کنید چرا که متاسفانه نا خواسته وزن خود را از دست میدهید! اگر فرد بی قرارو البته پر تحرکی هستید و برایتان ریلکس و آرام بودن غیر ممکن است با مشکلات زیادیدر این را ه روبرو خواهید شد. مردمی که بی قرار و پر جنب و جوشند بالغ بر 700 کالریدر روز می سوزانند و این به اندازه دو بسته شکلات است!

رژیم
شما
مهمترین مساله در رابطه با اضافه کردن وزن این است که شما به طریق مناسب
و اصولی این کار را انجام دهید! ماهیچه بهتر از چربی به درد شما می خورد. اگر میخواهید وزنتان بالا برود نیاز به این دارید که بیش از آنچه کالری میسوزانید، کالریدریافت کنید. بهترین منبع کالری کربوهیدراتها هستند که باید سعی کنید حداقل 70درصد کالری جذب شده از کربوهیدراتها مانند سیب زمینی، برنج و ماکارانی را ذخیرهکنید. 15 درصد کالری مورد نیاز بدنتان باید از پروتیئنها و باقی از چربیها تامینشود.

نکات مفید

دفترچه ای روزانه برای سیستم غذاییتان تهیه
کنید و در طول هفته ها برنامه غذایی روزانه تان را یادداشت کنید.
 
تلاش کنید
به جای آنکه هر روز 3 وعده مفصل غذا بخورید دفعات غذا خوردنتان را افزایش دهید.
 
وعده های غذاییتان را کالری دار تر کنید به عنوان مثال یک برش تست پر کالری
برای صبحانه بخورید، به جای آب پرتغال آب انگور بنوشید. شیر قهوه را با هم مخلوطکنید و بخورید. برنج و ماکارانی را در برنامه غذاییتان قرار دهید. سالاد با سسهایمختلف بخورید و دسر را به خاطر بسپارید!
 
در وعده ها ی غذایتان از خشکبار،
دانه های روغنی و کشمش، پودینگهای برنج، انواع ماستهای چرب، غلات مختلف با شیر،شیرهای پر چرب، بیسکوییت های کالری دار ،پنیر میوه و بسته های کوچک شکلات استفادهکنید!
 خوردن نوشیدنی های بدون کالری را متوقف کنید. چیزهایی شامل سوداهای
رژیمی، قهوه و چایی. به جای آن از شیر خامه یا شیر چرب (که دارای کالری هستند نهچربی اضافه) استفاده کنید.
 
عادت کنید تا در غذاهایتان از موادی با کالری بالااستفاده کنید. هر وعده غذاییتان باید شامل سیب زمینی، برنج، ماکارانی نان و حبوباتباشد، میوه، سبزی و منابع پروتئینی مانند مرغ، گوشت قرمز، ماهی، کره بادام زمینی،تخم مرغ و پنیر را نیز فراموش نکنید!

تمرینات هر روزه

ورزشهای هر
روزه و فعالیتهای بدنی مرتب به شما کمک خواهد کرد تا ماهیچه هایتان تقویت شود وچربی اضافه نداشته باشد. به دست آوردن اضافه وزن از طرق مناسب باید به شما کمک کندتا استخوانهایتان نیز قوی و محکم بشود. فعالیتهای هر روزه به مدت 30 دقیقه و 5 روزدر هفته برایتان مفید و ضروری است. می توانید در این برنامه ورزشی پیاده روی، شنا،دوچرخه سواری و ژیمناستیک را نیز بگنجانید.
اما به یاد داده باشید که نباید
بیش از حد فعالیت کنید. اگر کسی هستید که همیشه تناسب اندام دارید هر روز زمانی رانیز به استراحت مطلق اختصاص دهید. به خاطر داشته باشید که شما باید کالری به دستبیاورد، بیش از آن چیزی که در طول انجام فعالیتهای روزانه می سوزانید! بنابرایننباید بیش از حد مجاز تمرین و ورزش کنید!
توجه: این دستورات و نکات مختص
کسانی است که از سلامتی کافی برخوردارند و میخواهند وزنشان را افزایش دهند. اگر بهدلایل نا معلوم و نا مشخصی وزنتان کاهش پیدا میکند باید حتما با پزشک مخصوص تغذیهمشورت کنید و تحت نظر آزمایشات پزشکی قرار بگیرید. در چنین شرایطی این اطلاعات ونکات مناسب شما نیست .

 

 

 

/ 0 نظر / 28 بازدید