قبل از آنكه شروع به ورزش كنيد، وضعيت سلامت خود را كنترل نمائيد.

اگر چند سالي است كه ورزش نكرده ايد و يا قصد داريد كه ورزشهاي سبك را كنار بگذاريد و ورزشهاي سنگين انجم دهيد و يا بيماري قند ،قلب و يا فشار خون و يا بيماري التهابي مفاصل (مثل زانو) داريد، بايد قبل از آن توسط يك پزشك ويزيت شويد.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

ورزش سبك: پياده روي يك ورزش سبك (از نوع تحمل كننده وزن ) است.

اگرشما در طور روز در اطراف منزل يا حياط قدم بزنيد به سلامتی تان كمك كرده ايد اما اگر پياده روي منظم و پيوسته همراه با تنفس عميق انجام دهيد به سلامتي شما بيشتر كمك مي كند زيرا همانطور كه عضلات پا در حال فعاليت است قلب و ريه شما هم فعالتر مي شوند. اگر تا كنون ورزش نمي كرديد، بايد با آهستگي شروع به ورزش كنيد. سعي كنيد درهفته اول فقط رزوي 5 دقيقه پياده روي كنيد هفته بعد روزي 8 دقيقه ورزش كنيد. زماني كه توانستيد 8دقيقه ورزش را براحتي انجام دهيد مي توانيد طول مدت ورزش را به 11دقيقه برسانيد. طول مدت ورزش را تدريجاً 30دقيقه افزايش دهيد و يا پياده روي را با سرعت انجام دهيد

 

/ 1 نظر / 21 بازدید
جواد!!!

سلام آقا رسول ببخشيد که دير خدمت رسيدم آخه يه مشکلی برام پيش اومده بو دنتونستم به شما سربزنم و... درضمن موضوع لينک تونو عوض کردم !!! با زهم سر می زنم يا علی!!!